måndag 28 september 2009

Megakillen - den stora hemligheten

Titel: Megakillen - den stora hemligheten


Författare: Martin Olczak. Martin Olczak är sambo med Anna Sadler.

Boken handlar om: Melker är en vanlig kille. En dag sitter Melker och funderar på vad han ska bli? Men kan inte komma på det. Ska jag bli fotbollsproffs, uppfinnare eller trollkarl? Jag kan inte bestämma mig säger Melker och funderar ett tag. Men plötsligt kommer han på det! Jag ska bli superhjälte! Han springer till Molly och Zeppelin, hans kompisar och berättar sin hemlighet. En dag läser Melker i tidningen att en tjuv kommit till Småtorp men ingen har fått tag i tjuven. Men Megakillen ska försöka.

Ord som beskriver boken: Rolig. Klantig. Spännande. Konstig. Bra.

Det här har boken lärt mig: Hur man blir en superhjälte.

På en skala 1 till 5 är boken:
Spännande? 4
Lättläst? 5
Läsvärd? 4

Läst och skrivet av: Viktoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar